Maatwerk API-koppelingen voor Wordpress en WooCommerce
Een API-koppeling maakt een verbinding tussen twee systemen. Bijvoorbeeld tussen jouw website/webapplicatie en een extern systeem voor orders. Op deze manier wordt het uitwisselen van informatie eenvoudig en automatisch gemaakt. Wordpress en WooCommerce zijn met API-koppelingen goed te verbinden met externe systemen. Stel je hebt een webwinkel en handelt de bestellingen via een extern systeem af. Met een API-koppeling wordt de bestelling van klanten automatisch in dat systeem gezet en jouw voorraad bijgewerkt. Dit betekent dat de API-koppeling de informatie actueel houdt en dat bespaart jou veel tijd en werk.
Laat je WooCommerce webshop groeien met een API-koppeling
Met WooCommerce kun je heel eenvoudig een webshop opzetten. Een manier om je webshop te laten groeien, is door gebruik te maken van API-koppelingen. Zo kun je verschillende apps en platformen integreren met je webshop waardoor je bezoekers en klanten een betere gebruikerservaring geeft bij een bezoek aan je webshop.
API-koppelingen voor WooCommerce webshops
Er zijn ontzettend veel toepassingen te realiseren die bezoekers een betere gebruikersbeleving geven bij een bezoek aan jouw webshop. Hieronder een aantal toepassingen:
social media
Een van de meest populaire API-koppelingen voor een webshop is de integratie van social media. Op deze manier kun je producten delen op Instagram, Pinterest of Facebook. Je bereikt een groter publiek en het kan helpen met het verhogen van conversie.
Integratie van verzenddiensten.
Hiermee kunnen bezoekers hun verzendtarief berekenen en automatisch een verzendetiket genereren. Dit bespaart jou tijd en geeft een betere gebruikersbeleving voor de bezoeker.
verwerking klantgegevens
Automatische verwerking van klantgegevens in een maillijst of marketingfunnel: een API-koppeling met een mailplatform zorgt ervoor dat klantgegevens automatisch verwerkt worden en op voor hen interessante maillijsten terecht komen.
Betalingssystemen
Koppeling met een betalingssysteem zoals PayPal, Mollie of Adyen. Dit is handig voor de verwerking van online betalingen en kan conversieverhogend werken, omdat een klant zijn favoriete betalingsmethode kan kiezen.
Google Analytics
Koppeling met Google Analytics: dit geeft je bijvoorbeeld meer informatie over hoe bezoekers je webwinkel gebruiken
Waar kun je een API-koppeling voor gebruiken?
In principe kun je voor elke toepassing een API-koppeling gebruiken. Van kleine toepassingen, zoals een bezoeker die een formulier invult en direct in jouw maillijst wordt gezet, tot grotere toepassingen, zoals een sollicitant die via jouw website solliciteert en van wie de gegevens direct worden verwerkt.
Een greep uit de verschillende API-koppelingen die wij hebben gerealiseerd:
In principe kun je voor elke toepassing die je bedenkt een API-koppeling ontwikkelen.
Wat levert een API-koppeling jou op?
API-koppelingen zijn dus veelzijdig. Maar wat leveren ze je nog meer op, behalve gemak?
Actuele informatie op een plek
Met een API-koppeling hoef je informatie maar op een plek bij te houden, omdat de koppeling ervoor zorgt dat de informatie actueel bij wordt gehouden. Dit bespaart dus veel werk en tijd.
Geen dubbel werk door Tweerichtingsverkeer
De API-koppeling houdt jouw website automatisch bij en het systeem waarmee je de koppeling hebt gemaakt. Een verandering bij de een, wordt automatisch verwerkt bij de ander en andersom. Geen dubbel werk meer dus.
Veelzijdige toepassingen
Bij bijna elk softwarepakket is het mogelijk om API-koppelingen te maken met je website. Zeker als je gebruik maakt van een groot CMS zoals Wordpress is het vaak goed te realiseren.
Optimaliseren van bedrijfsprocessen
Met een API-koppeling bespaar je tijd en optimaliseer je bedrijfsprocessen. Automatisch en zonder fouten. Stel je hebt een webshop en de voorraad is bijna op. Met een API-koppeling kun je instellen dat je een SMS bericht ontvangt wanneer de voorraad bijna op is. Of een koppeling tussen Facebook of Instagram en je website, zodat nieuwe reviews direct op je website staan. Jij kan je richten op de groei van je bedrijf en bent geen tijd kwijt aan deze processen.